Kurcze, to niesamowite, że po 4 latach na rynku zdobycie napędu do Tygryska stanowi taki problem! Nigdzie nie znalazłem, aby ktoś sprzedawał kompletny napęd. Głównie z powodu braku tylnej zębatki.
Napęd kompletowałem więc z puzzli – przednią zębatkę kupiłem z firmy Afam, razem z zakuwarką do łańcucha. Tylną zębatkę upolowałem jakoś przez e-bay i przyszła z Włoch – fabryczna Triumpha. A sam łańcuch to już stary dobry DID ZVM-X2, który musiałem dobrać pod kątem ilości ogniw.
Stary napęd w Tygrysku już ma pod górkę – pozacierane ogniwa, szarpie i wibruje całym motocyklem. Przed Męskim Wyjazdem przewidzianym na wrzesień muszę się go pozbyć…
Spora różnica w trwałości łańcucha w porównaniu z Twoimi przebiegami łańcuchów w CBF.
Łańcuch w Tigerze jest mniej masywny? Jak porównasz te dwa łańcuchy?
Jeszcze nowego napędu nie założyłem. Oryginalny napęd w Tigerze z tego co wiem, to RK. W CBF oryginalny napęd zmieniałem po 45kkm, więc póki co nie wyciągałbym wniosków. Zobaczymy jak ten nowy DID się spisze w Tigerze – jest to ten sam łańcuch, jaki używam w CBF.
Z całą pewnością w Tigerze łańcuch ma więcej roboty i „stresu” przez znacznie częstsze zmiany biegów, czyli zmiany w obciążeniu, szarpanie itd.
Jak będę zmieniał to postaram się porównać fabryczny łańcuch z tym nowym.