MZ ETZ 250 – dane techniczne

Dane ogólne:

Ciężar w stanie gotowym do jazdy153 kg
Dopuszczalne obciążenie użyteczne330 kg
Prędkość maksymalna125-130 km/h
Zużycie paliwa3,5 – 5 l/100km
Pojemność zbiornika paliwa17l (1,5 l rezerwy)
Przyspieszenie od 0 do 80 km/h6,6 s

Wymiary:

Długość?
Rozstaw osi1380 mm
Szerokość?
Wysokość?

Podwozie:

Ramarurowa z rurą centralną, spawany profil prostokątny
Zawieszenie koła przedniegowidelec teleskopowy z tłumieniem olejowym
Skok zawieszenia przedniego185 mm
Zawieszenie koła tylnegoelementy resorujące z tłumieniem olejowym, zmienne ugięcie wstępne sprężyn
Skok zawieszenia tylnego105 mm
Zawieszenie silnikaelastyczne, z przodu przy głowicy cylindra, z tyłu przy kadłubie
Kąt pochylenia główki ramy63 stopnie
Wyprzedzenie95 mm
Hamulec przednihydrauliczny, jednotarczowy, o średnicy tarczy 280 mm
Hamulec tylnyszczękowy, o średnicy 160 mm
Kołaszprychowe z niezagiętymi szprychami i osiami przetykowymi
Obręcz przednia (rozmiar)1,6 x 18”
Obręcz tylna (rozmiar)2,15 x 18”
Ogumienie przednie2,75 x 18”
Ogumienie tylne3,5 x 18”
Ciśnienie w ogumieniu (w kg/cm2; przód/tył)1,5 / 1,9

Silnik:

TypEM 250
Liczba cylindrów1
Rodzajgaźnikowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym
Chłodzeniepowietrzne, w czasie jazdy
Pojemność skokowa243 ccm
Średnica cylindra69 mm
Skok tłoka65 mm
Stopień sprężania10,5 : 1
Moc maksymalna (przy 5500 obr/min)21 KM
Maksymalny moment obrotowy (przy 5200 obr/min)27,4 Nm
Smarowanie silnikamieszankowe
Stosunek paliwa do oleju w mieszance1:50
Liczba oktanowa paliwa95
GaźnikBVF 30 N 2-5
Średnica gardzieli30 mm
Dysza główna135
Dysza iglicy70
Dysza rozruchowa110
Dysza biegu jałowego45
Położenie normalne iglicy3-4 rowek od góry

Układ zapłonowy:

Rodzaj zapłonubateryjny
Optymalne wyprzedzenie zapłonu przed GPZ2,5 mm (+0,5 mm)
Przerwa na przerywaczu przy maksymalnym rozwarciu styków0,3 mm (+0,1 mm)
Zalecana świeca zapłonowaZM 14-260
Prawidłowy odstęp elektrod świecy0,6 mm

Układ napędowy:

Przeniesienie napędu z silnika na skrzynię biegówpoprzez koła czołowe o zębach skośnych
Przełożenie68 : 28 zębów = 2,43
Sprzęgłoosadzone na lewym czopie wału korbowego, pracujące w kąpieli olejowej, 5-tarczowe
Skrzynia biegówdwuwałkowa z kołami stale zazębionymi 5-biegowa
Przełożenie I biegu36 : 12 = 3,0
Przełożenie II biegu28 : 15 = 1,865
Przełożenie III biegu24 : 18 = 1,333
Przełożenie IV biegu22 : 21 = 1,048
Przełożenie V biegu20 : 23 = 0,87
Przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na koło tylnełańcuch rolkowy 12,7 mm x 7,75 mm x 8,51 mm, 130 ogniw
Przełożenie przekładni48 : 19 = 2,52
Przełożenie ogólne I biegu18,406
Przełożenie ogólne II biegu11,453
Przełożenie ogólne III biegu8,181
Przełożenie ogólne IV biegu6,428
Przełożenie ogólne V biegu5,335

Instalacja elektryczna:

Źródło energii elektrycznejtrójfazowa prądnica prądu przemiennego
Wielkości znamionowe14V, 15A
Akumulator12V 5 (9)Ah
Układ prostowniczymostkowy, trójfazowy na półprzewodnikach krzemowych
Regulator napięciajednostanowy, z kompensacją temperatury i regulacją plusową
Cewka zapłonowa12V, małogabarytowa
Reflektorśrednica snopa światła 170 mm, asymetryczne światło mijania
Kombinowana lampa światła STOP, światła tylnego i oświetlenia tablicy rejestracyjnejśrednica snopa światła 120 mm
Kierunkowskazyinstalacja 4-lampowa
Żarówka reflektora12V 45/40W (dwuwłóknowa)
Żarówka światła postojowego12V 4W
Żarówka kierunkowskazu12V 21W
Żarówka światła tylnego12V 5W
Żarówka światła STOP12V 21W
Żarówki lampek kontrolnych12V 2W
Żarówki oświetlenia szybkościomierza12V 2W
Sygnał dźwiękowypod zbiornikiem paliwa, 12V
Włącznik światła STOPw piaście tylnego koła i przy pompie hamulcowej
bezpiecznik główny (2 szt.)topikowy 16A
bezpiecznik kierunkowskazówtopikowy 4A

Pojemność zbiorników oleju:

Teleskopy przednie230 ccm (każdy)
Skrzynia biegów900 ccm (0,9l)