MZ ETZ 250 – dane techniczne
Dane ogólne:
Ciężar w stanie gotowym do jazdy | 153 kg |
Dopuszczalne obciążenie użyteczne | 330 kg |
Prędkość maksymalna | 125-130 km/h |
Zużycie paliwa | 3,5 – 5 l/100km |
Pojemność zbiornika paliwa | 17l (1,5 l rezerwy) |
Przyspieszenie od 0 do 80 km/h | 6,6 s |
Wymiary:
Długość | ? |
Rozstaw osi | 1380 mm |
Szerokość | ? |
Wysokość | ? |
Podwozie:
Rama | rurowa z rurą centralną, spawany profil prostokątny |
Zawieszenie koła przedniego | widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym |
Skok zawieszenia przedniego | 185 mm |
Zawieszenie koła tylnego | elementy resorujące z tłumieniem olejowym, zmienne ugięcie wstępne sprężyn |
Skok zawieszenia tylnego | 105 mm |
Zawieszenie silnika | elastyczne, z przodu przy głowicy cylindra, z tyłu przy kadłubie |
Kąt pochylenia główki ramy | 63 stopnie |
Wyprzedzenie | 95 mm |
Hamulec przedni | hydrauliczny, jednotarczowy, o średnicy tarczy 280 mm |
Hamulec tylny | szczękowy, o średnicy 160 mm |
Koła | szprychowe z niezagiętymi szprychami i osiami przetykowymi |
Obręcz przednia (rozmiar) | 1,6 x 18” |
Obręcz tylna (rozmiar) | 2,15 x 18” |
Ogumienie przednie | 2,75 x 18” |
Ogumienie tylne | 3,5 x 18” |
Ciśnienie w ogumieniu (w kg/cm2; przód/tył) | 1,5 / 1,9 |
Silnik:
Typ | EM 250 |
Liczba cylindrów | 1 |
Rodzaj | gaźnikowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym |
Chłodzenie | powietrzne, w czasie jazdy |
Pojemność skokowa | 243 ccm |
Średnica cylindra | 69 mm |
Skok tłoka | 65 mm |
Stopień sprężania | 10,5 : 1 |
Moc maksymalna (przy 5500 obr/min) | 21 KM |
Maksymalny moment obrotowy (przy 5200 obr/min) | 27,4 Nm |
Smarowanie silnika | mieszankowe |
Stosunek paliwa do oleju w mieszance | 1:50 |
Liczba oktanowa paliwa | 95 |
Gaźnik | BVF 30 N 2-5 |
Średnica gardzieli | 30 mm |
Dysza główna | 135 |
Dysza iglicy | 70 |
Dysza rozruchowa | 110 |
Dysza biegu jałowego | 45 |
Położenie normalne iglicy | 3-4 rowek od góry |
Układ zapłonowy:
Rodzaj zapłonu | bateryjny |
Optymalne wyprzedzenie zapłonu przed GPZ | 2,5 mm (+0,5 mm) |
Przerwa na przerywaczu przy maksymalnym rozwarciu styków | 0,3 mm (+0,1 mm) |
Zalecana świeca zapłonowa | ZM 14-260 |
Prawidłowy odstęp elektrod świecy | 0,6 mm |
Układ napędowy:
Przeniesienie napędu z silnika na skrzynię biegów | poprzez koła czołowe o zębach skośnych |
Przełożenie | 68 : 28 zębów = 2,43 |
Sprzęgło | osadzone na lewym czopie wału korbowego, pracujące w kąpieli olejowej, 5-tarczowe |
Skrzynia biegów | dwuwałkowa z kołami stale zazębionymi 5-biegowa |
Przełożenie I biegu | 36 : 12 = 3,0 |
Przełożenie II biegu | 28 : 15 = 1,865 |
Przełożenie III biegu | 24 : 18 = 1,333 |
Przełożenie IV biegu | 22 : 21 = 1,048 |
Przełożenie V biegu | 20 : 23 = 0,87 |
Przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na koło tylne | łańcuch rolkowy 12,7 mm x 7,75 mm x 8,51 mm, 130 ogniw |
Przełożenie przekładni | 48 : 19 = 2,52 |
Przełożenie ogólne I biegu | 18,406 |
Przełożenie ogólne II biegu | 11,453 |
Przełożenie ogólne III biegu | 8,181 |
Przełożenie ogólne IV biegu | 6,428 |
Przełożenie ogólne V biegu | 5,335 |
Instalacja elektryczna:
Źródło energii elektrycznej | trójfazowa prądnica prądu przemiennego |
Wielkości znamionowe | 14V, 15A |
Akumulator | 12V 5 (9)Ah |
Układ prostowniczy | mostkowy, trójfazowy na półprzewodnikach krzemowych |
Regulator napięcia | jednostanowy, z kompensacją temperatury i regulacją plusową |
Cewka zapłonowa | 12V, małogabarytowa |
Reflektor | średnica snopa światła 170 mm, asymetryczne światło mijania |
Kombinowana lampa światła STOP, światła tylnego i oświetlenia tablicy rejestracyjnej | średnica snopa światła 120 mm |
Kierunkowskazy | instalacja 4-lampowa |
Żarówka reflektora | 12V 45/40W (dwuwłóknowa) |
Żarówka światła postojowego | 12V 4W |
Żarówka kierunkowskazu | 12V 21W |
Żarówka światła tylnego | 12V 5W |
Żarówka światła STOP | 12V 21W |
Żarówki lampek kontrolnych | 12V 2W |
Żarówki oświetlenia szybkościomierza | 12V 2W |
Sygnał dźwiękowy | pod zbiornikiem paliwa, 12V |
Włącznik światła STOP | w piaście tylnego koła i przy pompie hamulcowej |
bezpiecznik główny (2 szt.) | topikowy 16A |
bezpiecznik kierunkowskazów | topikowy 4A |
Pojemność zbiorników oleju:
Teleskopy przednie | 230 ccm (każdy) |
Skrzynia biegów | 900 ccm (0,9l) |