Yamaha TDM 850 4TX – dane techniczne
Dane ogólne:
Ciężar bez płynów | 201 kg |
Ciężar w stanie gotowym do jazdy | 232 kg |
Prędkość maksymalna | 208 km/h |
Zużycie paliwa | 6,19l/100km |
Pojemność zbiornika paliwa | 20l (3,1l rezerwy) |
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h | 4,0 s |
Wymiary:
Długość | 2165 mm |
Rozstaw osi | 1475 mm |
Szerokość | 790 mm |
Wysokość siedzenia | 805 mm |
Prześwit | 165 mm |
Podwozie:
Rama | stalowa typu Diamond |
Zawieszenie koła przedniego | widelec teleskopowy 43 mm z tłumieniem olejowym |
Skok zawieszenia przedniego | 149 mm |
Zawieszenie koła tylnego | pojedynczy amortyzator gazowo-olejowy De Carbon |
Skok zawieszenia tylnego | 144 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 65 stopni |
Hamulec przedni | podwójny hamulec tarczowy, hydrauliczny, o średnicy tarczy 298 mm, czterotłoczkowy, stałe zaciski |
Hamulec tylny | hydrauliczny, tarczowy, o średnicy 245 mm, dwutłoczkowy, zacisk stały |
Ogumienie przednie | 110/80-18 |
Ogumienie tylne | 150/70-17 |
Ciśnienie w ogumieniu solo (w kg/cm2; przód/tył) | 2,25 / 2,75 |
Ciśnienie w ogumieniu z pasażerem (w kg/cm2; przód/tył) | 2,25 / 2,75 |
Silnik:
Liczba cylindrów | 2 |
Rodzaj | czterosuwowy, rzędowy |
Chłodzenie | cieczą |
Pojemność skokowa | 849 ccm |
Średnica cylindra | 89,5 mm |
Skok tłoka | 67,5 mm |
Stopień sprężania | 10,5 : 1 |
Moc maksymalna (przy 7500 obr/min) | 83KM |
Maksymalny moment obrotowy (przy 6000 obr/min) | 80Nm |
Smarowanie silnika | z suchą miską olejową |
Liczba oktanowa paliwa | 95 |
Zasilanie | dwa gaźniki Mikuni BDSR38 |
Pojemność miski olejowej | 4,2l |
Rozrząd | DOHC, 5 zaworów na cylinder, |
Akumulator | 12V 10Ah |
Zapłon | elektroniczny TCI |
Układ napędowy:
Przeniesienie napędu z silnika na skrzynię biegów | przez koła zębate |
Sprzęgło | wielotarczowe, w kąpieli olejowej |
Skrzynia biegów | pięciostopniowa |
Przełożenie I biegu | 2.643 |
Przełożenie II biegu | 1.947 |
Przełożenie III biegu | 1.500 |
Przełożenie IV biegu | 1.174 |
Przełożenie V biegu | 0.964 |
Przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na koło tylne | łańcuch typu o-ring |