Yamaha TDM 850 4TX – dane techniczne

Dane ogólne:

Ciężar bez płynów 201 kg
Ciężar w stanie gotowym do jazdy 232 kg
Prędkość maksymalna 208 km/h
Zużycie paliwa 6,19l/100km
Pojemność zbiornika paliwa20l (3,1l rezerwy)
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 4,0 s

Wymiary:

Długość2165 mm
Rozstaw osi1475 mm
Szerokość790 mm
Wysokość siedzenia805 mm
Prześwit165 mm

Podwozie:

Ramastalowa typu Diamond
Zawieszenie koła przedniegowidelec teleskopowy 43 mm z tłumieniem olejowym
Skok zawieszenia przedniego149 mm
Zawieszenie koła tylnegopojedynczy amortyzator gazowo-olejowy De Carbon
Skok zawieszenia tylnego144 mm
Kąt pochylenia główki ramy65 stopni
Hamulec przednipodwójny hamulec tarczowy, hydrauliczny, o średnicy tarczy 298 mm, czterotłoczkowy, stałe zaciski
Hamulec tylnyhydrauliczny, tarczowy, o średnicy 245 mm, dwutłoczkowy, zacisk stały
Ogumienie przednie110/80-18
Ogumienie tylne150/70-17
Ciśnienie w ogumieniu solo (w kg/cm2; przód/tył)2,25 / 2,75
Ciśnienie w ogumieniu z pasażerem (w kg/cm2; przód/tył)2,25 / 2,75

Silnik:

Liczba cylindrów2
Rodzajczterosuwowy, rzędowy
Chłodzeniecieczą
Pojemność skokowa849 ccm
Średnica cylindra89,5 mm
Skok tłoka67,5 mm
Stopień sprężania10,5 : 1
Moc maksymalna (przy 7500 obr/min)83KM
Maksymalny moment obrotowy (przy 6000 obr/min)80Nm
Smarowanie silnikaz suchą miską olejową
Liczba oktanowa paliwa95
Zasilaniedwa gaźniki Mikuni BDSR38
Pojemność miski olejowej4,2l
RozrządDOHC, 5 zaworów na cylinder,
Akumulator12V 10Ah
Zapłonelektroniczny TCI

Układ napędowy:

Przeniesienie napędu z silnika na skrzynię biegówprzez koła zębate
Sprzęgłowielotarczowe, w kąpieli olejowej
Skrzynia biegówpięciostopniowa
Przełożenie I biegu2.643
Przełożenie II biegu1.947
Przełożenie III biegu1.500
Przełożenie IV biegu1.174
Przełożenie V biegu0.964
Przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na koło tylnełańcuch typu o-ring